Gebruik maken van je volledig budget
Bij een social media advertentie zijn er een aantal kernwaardes die we hanteren waardoor er geen cent wordt verspild. Dit zijn altijd data blijven verzamelen, doelgroepen maken gebaseerd op de data die we hebben en opschalen indien het mogelijk & winstgevend is. Met deze kernwaardes hebben we ons eigen traject gemaakt dat is opgedeeld in 3 fases. In fase 1 verzamelen we data over jou doelgroep, denk hierbij aan welke interesses, wat voor werk ze doen, waar ze vandaan komen, welke taal ze spreken, wat voor online gedrag ze hebben vertoond in het verleden, etc. Nadat we genoeg data hebben verzameld weten we precies wie naar wie we de advertenties moeten richten en wat voor soort advertentie het best werkt bij deze doelgroep. Met die wetenschap gaan we de advertenties zo inrichten dat de juiste mensen de ideale advertentie zijn. Als in deze fase blijkt dat de advertentie goed presteert gaan we door naar fase 3. In deze fase gaan we vooral opschalen en andere interessante doelgroepen bekijken.
Hoe verzamelen wij de data?
Om advertenties te draaien gebaseerd op data zal de data ook ergens verzameld en verwerkt moeten worden. Hiervoor maken wij gebruik van 2 handige tools. De Facebook Pixel/Content API en Google Analytics 4, in deze 2 tools kunnen wij gemakkelijk zien welke data er verzameld is. Deze 2 tools koppelen wij aan de website zodat alles op de juiste manier binnenkomt. Vervolgens kunnen wij de data verwerken en bedenken wat de volgende stappen zijn om meer resultaat binnen te halen.
Jullie stellen het doel en samen werken we ernaartoe!
Doelen bereiken doen we samen. In de beginfase is het van groot belang dat alle neuzen dezelfde kant op staan zodat we een vliegende start kunnen maken naar jullie doel. Alleen samen kunnen we succes boeken!
Maak kennis met wie je samenwerkt
Wij zijn de dromenmakers, het dreamteam, het winnende elftal! Bekijk wie we zijn.
Adverteren op de meest gebruikte kanalen
Wij adverteren op de meest gebruikte kanalen die er zijn. Dit zijn Facebook (Meta), Instagram, Pinterest en snapchat. Ook is LinkedIn een optie alleen is het wel belangrijk dat je doelgroep daar moet zitten. Doordat we gebruik maken van verschillende kanalen kunnen we al gauw zijn welk kanaal het best past bij jouw doelgroep en kunnen we het budget richting dat kanaal sturen. op deze wijze gaat er geen cent verspilt en haalt jouw bedrijf of merk het meeste resultaat.
Aparte landingspagina voor social media
Voor het adverteren op social media maken wij vaak een aparte landingspagina aan voor de advertenties zelf die aangepast is aan de doelgroep. Op deze manier zorgen wij ervoor dat de conversie zo hoog mogelijk is. Daarnaast kunnen we door gebruik van een landingspagina gemakkelijk zien wat de mensen verder op de site doen vanuit de social media advertenties. Bijvoorbeeld willen ze meer zien over het team of over de diensten. Wil jij dit ook klik op de knop hieronder!