Het effect van een goede opbouw & structuur
Waarom zou je eigenlijk willen gaan voor een goede opbouw en structuur? Het antwoord is heel simpel, je kan je klanten gemakkelijk sturen naar wat zij zoeken en het zorgt ervoor dat je nog beter rankt op Google. Doordat jouw website een logische opbouw en structuur heeft kan Google gemakkelijk jouw pagina’s onder de juiste categorieën plaatsen. Dit zorgt ervoor dat je SEO landingspagina’s beter gaan scoren maar ook de andere pagina’s op je website. Het resultaat, meer bezoekers op je website en dus meer klanten. Ook is het zo dat je jouw klanten gemakkelijk kan sturen naar wat zij zoeken. Stel je voor dat jouw bedrijf of merk stoelen verkoopt en tuinstoelen verkoopt jouw bedrijf of merk het best. Dan is het handig als je een verwijzing naar tuinstoelen maakt op de algemene stoelen SEO pagina.
Verbeterde customer journey
Hoe zorgt een goede opbouw en structuur van pagina’s ervoor dat de customer journey verbeterd? Heel simpel, op het moment dat alle pagina’s goed gecategoriseerd zijn kunnen jouw klanten gemakkelijker vinden waar zij naar op zoek zijn. Dit zorgt er 9 van de 10 keer voor dat ze eerder wat bij jouw zullen kopen dan bij iemand die dat niet heeft. Zie het als een stukje gebruiksgemak.
Jullie stellen het doel en samen werken we ernaartoe!
Doelen bereiken doen we samen. In de beginfase is het van groot belang dat alle neuzen dezelfde kant op staan zodat we een vliegende start kunnen maken naar jullie doel. Alleen samen kunnen we succes boeken!
Maak kennis met wie je samenwerkt
Wij zijn de dromenmakers, het dreamteam, het winnende elftal! Bekijk wie we zijn.
Hoe wij de structuur bepalen
Bij het maken van een contentstrategie is het van belang dat je de juiste contentstructuur gebruikt. De structuur is namelijk de basis van je volledige contentstrategie. Op het moment dat die niet klopt, zal de contentstrategie niet veel zin hebben. Bij het bedenken van de contentstructuur inventariseren we eerst welke content pagina’s we van plan zijn om te maken en welke zoekwoorden daar relevant aan zijn. Vervolgens bekijken we op welke zoekwoorden het meeste zoekvolume is en basis daarvan gaan we kijken welke categorieën we kunnen maken voor de content die we van plan zijn te maken.
Gemakkelijk en snel navigeren
Naast dat een goede opbouw & structuur helpt bij de zoekmachine optimalisatie, zorgt het ook voor een betere customer journey. Jouw klanten kunnen gemakkelijk en snel vinden wat ze zoeken en contact opnemen of gegevens achterlaten. Door gebruik van een contentstrategie til je de website of webshop naar het volgende level.